Nije toliko problem u hrani koju jedemo, nego kako jedemo

Nije toliko problem u hrani koju jedemo, neko kako jedemo
Nije toliko problem u hrani koju jedemo, nego kako jedemo. U ovom tekstu ćemo govoriti o nekim stvarima koje utječu na debljanje, a povezane su sa tim kako jedemo. Na količinu kilograma utječe hrana koju jedemo, ali ipak bih rekao da najviše od svega, što se tiće hrane, najveću ulogu ima način na koji se konzumira hrana.

Usudio bih se ići toliko daleko, da kažem da hrana koja se jede ima jako mali utjecaj na našu težinu. Čak do toga da je utjecaj skoro pa nikakav, ukoliko se pažnja posveti tome kako se jede.
Da se razumijemo, hrana (mislim pod zdravu prehranu) koja se jede je bitna radi mnoštva drugih stvari. Neke od njih su:

  • Bolji izgled.
  • Osjećate se bolje.
  • Unosite potrebne vitamine i minerale, koji su neophodni za pravilan rad organizma.
  • Rješavate se bljedila, a o tome smo pisali u članku - Kako se riješiti blijedog lica.
  • Imate bolju i bržu probavu.
  • Imate više energije.
  • Osjećate se svježije i lakše.
  • Zdrava hrana ima pozitivan utjecaj na vašu kilažu. Možete brže i bolje smršaviti.
  • Te još mnoštvo drugih prednosti.
U ovom članku nećemo pisati o zdravoj prehrani, niti o prehrani za mršavljenje, nego ćemo se dotaknuti hrane koja se kategorizira kao "loša". Navedeni savjeti naravno vrijede i kod zdrave prehrane te pospješuju mršavljenje, ali kao što rekoh to nije tema ovog članka.

SAVJETI KAKO SE PRAVILNO HRANITI SU:

  • Izbjegavajte prejedanje
  • Jedite kada osjetite glad
  • Jedite dok ne osjetite sitost, onda stanite
Ukoliko budete pravilno provodili ova dva savjeta moći ćete se provući sa "lošom" prehranom, a opet postići blagotvorni učinak na vaše kile te se nećete debljati. Ne savjetujemo lošu prehranu, ali čisto iznosimo stvari koje dokazano djeluju. Savjeti donose vrhunske rezultate ukoliko se ukomponiraju sa pravilnom prehranom (mnoštvo voća i povrća).

Izbjegavajte prejedanje

Prejedanje je jedan od razloga koji vodi u prekomjernu težinu, sporiji rad metabolizma, općenito loše osjećaje. To sam skužio sasvim slučajno. U zadnje vrijeme jedem relativno male obroke, ali često. To mi je pomoglo imam konstantan pad kila, s tim da sam jedno vrijeme (nekih 2 - 3 tjedna) udarao po nezdravoj prehrani. Tako da sam ostao ugodno iznenađen, jer nisam dobio kilažu, nego sam je u tom periodu dodatno smanjio, iako sam se nezdravo hranio.

Onda sam jedan dan, iz neznam kojeg razloga, navalio ko lud po jelu i to u jednom obroku. Napravio sam preveliku porciju te sam ju odlučio slistiti do kraja. Za vrijeme dok sam jeo sam osjetio da sam sit, ali sam nastavio i dalje da jedem. Što je dovelo do toga da sam se ostatak dana osjećao loše te nisam imao potrebu niti želju da jedem dosta dugo.
Onda sam došao do zaključka da je prejedanje zaslužno za višak kilograma, a ne toliko hrana koja se jede. Prejedanje vodi u manje obroka dnevno, ignoriranje impulsa vlastitog organizma, a to vodi do prekomjerne težine, jer će se jesti manje obroka dnevno, a to usporava organizam te ga dovodi u stanje skladištenja viška hrane u rezervu (koja je mast=višak kilograma).

Sve to je dovelo do toga, da sam došao do zaključka koji je sljedeči:

Kada sam imao viška kilograma sam se često prejedao, a sad imam konstantno manje kilograma, ali se nikad ne prejedam. S tim da se ponekad čak i nezdravo hranim!

Jedite kad osjetite glad

Da bi ovo prethodno mogli pravilno provodili u dijelo, potrebno je da jedete svaki put kada osjetite glad. To će od vas zahtjevati da uvijek imate pri ruci nešto što možete ubaciti u želudac. Posebno u trenutcima kada znate da ćete duže vrijeme biti odsutni od svog ljubljenog frižidera.

Ovo sam doveo do tolikog ekstrema da nemam isplaniran doručak, ručak i večeru, nego svaki put pojedem nešto sitno kada osjetim da sam gladan. Ukoliko si složim kupus, grah, cvijetaču ili nešto slično ne sjednem za stol u cilju da se najedem, nego si nagrabim tanjur bučkoriša, pojedem to i to je to. Idući tanjur je na redu kada ponovno budem gladan. Dok kod prejedanja ljudi naprave dodatnu salatu, narežu kruha, ubace neki desert... Dok ću ja taj čas kada je gotovo, pojesti samo tanjur bučkoriša, dok ću salatu pojesti recimo nakon 1 - 2 sata kada osjetim da sam ponovno gladan, a desert eventualno nakon 4 sata u trenutku kada osjetim da mi se jede nešto slatko.

Od kad sam počeo s ovom praksom sam se doslovno preporodio. Jedini problem je što morate voditi brigu da kraj sebe uvijek imate neke klope, posebno kada znate da ćete duže vremena biti odsutni od izvora hrane te kada ste izloženi nekom obliku fizičkog napora (tada su potrebe za hranom povečane, što je sasvim normalno..

Jedite dok ne osjetite sitost, onda stanite 

Ovdje je bitno da jedete male porcije, osobno sam počeo prakticirati mali tanjur. Narežem si kobasice, slanine i stavim krišku kruha i to pojedem. Kada završim sa obrokom, uglavnom mi se ne traži još. Dok da sam jeo iz velikog tanjura, to bi dovelo do osjećaja da se pojede sve. Ovako sam pojeo nezdravi obrok, ali u malim razmijerima te nije dovelo do problema. Nakon dva sata sam recimo ponovno osjetio da sam gladan te si uzeo dvije jabuke, pojeo ih i zasitio se.

Osobno u zadnje vrijeme imam praksu malih tanjura, ali i kada jedem iz velikih tanjura, onog trenutka kada osjetim sitost stajem. Ukoliko vam ostane hrane na tanjuru ili još gore na stolu prilikom pravljenja obilnog obroka, tada višak ostavite za poslije ili bacite. Kako vam volja. S tom da sam u zadnje vrijeme u praksu uveo da sve što pravim pravim u malim obrocima! Jednostavno i praktično.

Važno je navesti da se ne izgladnjujem ovom metodom, nego jedem kada sam gladan i dok ne osjetim sitost!

0 komentari:

Objavi komentar

 

Copyright @ 2013 Saznaj kako smršaviti.