Trčanje i početnici na ovom polju

Trčanje i početnici na ovom polju
Trčanje i početnici na ovom polju. Kako već neko vrijeme trčim, uspio sam motivirati i frenda da ide samnom. Odnosno, on je sam izrazio želju da krene sa trčanje. Tako smo dogovorili da mi se pridruži.

Do toga nisam nikoga direktno trenirao trčanje, jedan od glavnih razloga je što početnici imaju sporiji tempo te se nebi nikako uspjeli uskladiti. Mislim i ja sam imao takav tempo na početku, ali konstanta i duži period isto tako čine svoje. Do tada sam davao savjete, koji su donosili poboljšanja, ali nisam nikog direktno trenirao. Za sve postoji prvi put. Ustvari je super došlo, jer sad mogu napisati kvalitetan članak za početnike na tu temu, jer sam uvidio stvari iz prve ruke.

Ovaj puta smo uspijeli uskladiti stvari te smo krenuli u akciju. 

Pošto nije u formi, odnosno kako je u porilično lošoj formi, dogovorili smo se da ide samnom te da ću se ja prilagoditi njemu. To smo napravili tako da je on išao trčati samnom zagriajavanje. Moje zagrijavanje je 10 minuta i to skroz laganim tempom. Onda ja nastavim svojim putem, a on je gotov.

POČETAK - PITANJA I ODGOVORI

Pitanja koja su mi bila postavljena:

          1. Zašto tako sporo? Ja mogu mnogo brže!

Normalno da se može brže, ali treba uzeti u obzir da je početnička kondicija jako slaba i stoga se tempo prilagođava početničkom stanju. S tim da treba uzeti u obzir i da je 10 minuta dosta duga distanca za trčanje za osobu koja je početnik.
- Još bih naglasio da je to bio moj tempo zagrijavanja, što je isto tako dosta dobra brzina, posebno za početnika, što se ustanovilo točnim na kraju. Što smo više trčali i dovodili trening kraju, to je njemu falilo sve više zraka (zadihanost) te je osjećao i sve veći pritisak na mišičima.

          2.  Zašto samo 10 minuta?

Deset minuta je dosta, a i više nego dovoljno, posebno ukoliko je osoba van kondicije. To je početak i prva dva tjedna je to plafon. Koji smo i sa tih 10 minuta premašili, al ajde šta je tu je.
- Da sam mu rekao da krenemo sa 5 minuta hoda, pa 5 minuta trčanja i završimo sa 5 minuta hodanja. Onda bi prekao da sam prolupao i vjerovatno bi zvao osoblje vrapča da mi daju nešto protiv halucinacija. Stoga sam s njih krenuo od 10 minuta trčanja.

          3. Kakve koristi od trčanja tri puta tjedno po 10 minuta?

Kako ja trčim tri puta tjedno, dogovorili smo se da ide samnom na trčanje tri puta tjedno po 10 minuta, koliko sam mu prepisao na recept. Tu je krenula rasprava kakve koristi od trčanja tri puta tjedno po deset minuta. Na šta sam odgovorio to tako mora biti, a da će za dva mjeseca trčati 30 minuta u komadu. Stoga nema razloga za brigu, jer sve ide po planu.
- 10 minuta tri puta tjedno čini izrazito veliku razliku, koja je mnogo puta veća o 0 minuta trčanja 7 dana u tjednu. Samim time će i pozitivno utjecati na formu! Što se pokazalo istinitim i potkrijepljeno je dokazima.

           4. Dali trčanje tri puta tjedno ima efekta?

DA. Trčanje tri puta tjedno ima efekta, jer to naš organizam priprema za veće opterečenje, pozitivno utjeće na razvijanje forme i još hrpu toga.
- Kada smo podignuli letvicu na 15 minita dnevno, nakon uvodna dva tjedna po 10 minuta trčanja (jako sporim tempom), tri puta tjedno. Pred kraj treniga mi je rekao da bez problema može još trčati, da ne osjeća nikakvo zatezanje u mišičima (koje je osjećao nakon 5 minuta trčanja prvi dan). Treba naglasiti i da nije bilo zadikanosti i potrebe za kisikom.

          5. Na završetku prvog tjedna. Šta idući tjedan ubrzavamo tempo?

Na šta sam odgovorio. Tempo se ne ubrzava, to je nešto što dođe prirodno s vremenom. Kada mišići postaju jači i izdržljiviji, tada kao nagradu sami pođu proizvoditi veću brzinu.
- Imaju metode za ubrzavanje tempa, ali to dolazi nako 1 - 2 godine treniranja. Do tada se time netreba zamarati, jer u početku imate drugih prioriteta.

          6. Kako trčati - položaj ruku, nogu i tijela?

Položaj ruku, nogu i tjela treba biti prirodan. Bez ikakvih kerefeka i bez ikakvih "wannabe manekenka" pokreta. Kreni i kako tijelo prirodno ponudi, tako i prihvati. Ništa ne ubacujte od pokreta, a posebno ne one pokrete koje vidite da neki rade da ispadnu face, to su glupani koji se previše trude da ih se zapazi. Ukoliko budete imali redovnu praksu trčanja 6 - 12 mjeseci vama će se diviti bez da bilo šta izvodite.

ZAPLET - KRV, ZNOJ I SUZE

Prvi dan trčanja. Na sreću je bilo svega osim suza i krvi. Krečem sa laganim tempom, a frend cijelo vrijeme ispred mene te svako malo usporava da pokupi mene. Cijelo to vrijeme ja udaram svoj tempo. Na šta me ispituje zašto tako sporo, na što mu kažem da je sve pod kontrolom.

Kaže da je to presporo i da mogu slobodno ubrzati. Na to mu odgovorim da, ako ja ubrzam da ću ga nakon par sto metara moći i pokopati, jer će mu srce otkazat ukoliko me bude išao pratiti u mom tempu. Kažem mu da ne brine i da samo trči.

Nakon 5 minuta je ostao bez kisika (ne skroz, ali je bio poprilično zadihan) i osjetio je zatezanje u mišićima (ne da je pucalo i tako to, nego osjećaj zategnutih mišića), a sve to iako smo nastavili trčati laganim tempom. Šta bi tek bilo da se išlo tempom koji je pokušavao nametnuti...

ŠTO SE KORISNOG DA IZVUĆI IZ OVOG?

U samom početku, ukoliko misliš da možeš brže - smanji tempo, ako misliš da trčiš normalnim tempom - smanji tempo!

- Frend je imao nekog sa iskustvom tko je vodio i određivao tempo, ali ako ti nemaš osobu od takve pomoći, tada kad misliš da da možeš brže - smanji tempo i ako misliš da trčiš normalnim tempom - smanji tempo.

FREDN OTIŠAO TRČATI SAM PRVI PUT

Naravno udario je tempo po svom guštu i praktički umirao. Tako se može prvih par minuta trčati, jer osoba ima osjećaj da može te radi precjenjivanja svojih mogućnosti. Dok je stvarnost nešto drugačija, dužina čini svoje, trenutna forma čini svoje i stanje mišića čini svoje.

FREDN OTIŠAO TRČATI SAM DRUGI PUT

Ovaj put je naučio lekciju iz prve greške te je išao sporijim tempom, samo ovaj puta je slijedom okolnosti otrčao veću distancu.
- Tempo je bio ok, iako pretpostavljam da je i on bio za nijansu veći, ali ovaj puta je distanca napravila svoje. Dovela je do zadihanosti i do zategnuća u mišićima. Ovaj put je pretjerao sa večem dužinom.

RASPRAVA O TEMPU TRČANJA

Na početku je najbolje trčati što sporije, pa i puževim korakom ako treba, ako je i to prebrzo, onda je ok krenuti i sa hodanjem.

Da bi se našlo pravi tempo za sebe i koji je u skladu sa trenutnim sposobnostima, potrebno je vrijeme i testiranje. Testirate tako što otrčite neku distancu, ako se na kraju osjećate zadihano, ne osjećate da možete još (ovo se odnosi na prirodni osjećaj, a ne na isforsirani) i osjetite zatezanje mišića. Tada je taj tempo prejak.

Nemojte ići ponovno trčati, nego idući test ostavite za sutra. Sutra krenite sporije i vidite kako stvari stoje kada završite. Ukoliko osjećate da možete još, niste zadihani i ne osjećate zatezanje mišića, onda je to - to!
- Dok god ne postignete ovaj efekt kemijajte, a kada ga postignete onda je to - to.

Brzinom se netrebate zamarati, jer će ona doći s vremenom i sama od sebe.

ZAKLJUČAK

Frend je podigao distancu na 15 minuta, nije zadihan, ne osjeća zatezanje mišića i ima osjećaj da može još. Dobiva osjećaj za tempo te je najbrijan na idući trening!

Ukoliko imate bilo kakvo pitanje, nešto vam nije jasno ili vas zanima još koji detalj. Slobodno ostavite u komentari i mi ćemo vam dati odgovor!

0 komentari:

Objavi komentar

 

Copyright @ 2013 Saznaj kako smršaviti.